Sunday, February 7, 2010

TKI


Kuliah hari itu, tidak begitu riang, tidak seperti selalunya. Mesti ada kecindan cerita agar pelajar tidak tersengguk-sengguk, walaupun direka. Itulah method yang diguna, pendekatan nya yang bersahaja tetapi padat dan kena, sesekali diselang dengan lelucon entah dari mana dia mendapat idea. tetapi tidak pula pada hari ini. Penjelasannya tentang sesuatu topik tidak dikupas dengan detail, sekadar menyentuh beberapa topik secara ringkas di dalam silibus. Tidak pula ambil kisah sama ada pelajarnya faham atau tidak. Pada dia cukup untuk 'membunuh waktu' agar tidak dicop masuk lewat tapi keluar awal.

......bersambung.....

5 comments:

Afida Anuar said...

Salam UJ, TKI tu stand for apa eh? ... ke masih terlalu awal utk bertanya soklan ni? erkk

uj said...

hmmmm nanti UJ kasi tahu ....a'a awal lagi kot... fida ... rase ok tak cita dia ke karangan BM form five SPM yang tak kredit...?

Afida Anuar said...

Hurmm....tak pandai pulak sy nak nilai stended SPM ke stended novelis karangan UJ ni..bagi sy, apa jua novel atau nukilan teman-teman yang saya baca memang mantap2...

apa kata buat permulaan ni sy kasi 6/10 la karangan UJ...erkkk

uj said...

terima kasih atas komen ni... ni yang semangat nak menulis lagi ni...tapi rase minggu ni mcm bz je... sempat ke tak le nak bukak blog..

Jankaulu said...

karya kretif tak ada hukum bahasa, so dalam mana bentuk dan stail penulisan nampak kena sahaja. Kalau janggal pun diterima.

Syabas kerana berani menulis. bila dah banyak menulis tentu lebih lebih lagi menariknnya dan ada stail tersendiri.